Scratch programını açtıktan sonra ilk olarak kullanacağımız dekoru ve kuklaları eklemeliyiz. Ben animasyonda kendi avatarımı ve Charlie Chaplin karakterlerini kullanmak istediğim için bu karakterleri ekleyeceğim. Siz kendi istediğiniz karakterleri eklemelisiniz.
Ekleyeceğim kuklalar CHARLİE CHAPLİN ve AVATARIM Scratch
programının kuklaları arasında yer almadığından bu kuklaları
internetten indirip ekleme yapacağız. Burada dikkat etmemiz gereken bir nokta
var. Kullanacağımız kuklaların resimlerini internetten indirirken şeffaf arka
planlı olmasına özen göstereceğiz. Eğer arka planı olan bir kukla
resmi indirirsek kuklanın etrafında beyaz bir alan oluşacaktır ki bu durum
animasyonun kalitesini aşağı çekecektir. Bu yüzden arama motoru aracılığıyla arama
yaparken charlie chaplin png kelime grubunu kullanarak arama yapacağım.
Karşıma çıkan resimlerin üzerine tıkladıktan sonra arka planı olmayanlar
arasından seçim yapacağım.
Örneğin yukarıdaki resimleri kullanamam çünkü birinin pembe birinin de gri arka planı olduğundan animasyonumda dekoru kapatacak ve kötü bir görüntü oluşacaktır.
Bu yukarıdaki resimdeki gibi arka planı olmayan bir resim
bulursam eğer program içerisindeki sahnemi gölgelemeyecektir.
Ne demek istediğimi deneme yanılma yaparak öğrenirsiniz
nasılsa. Arka planı şeffaf olan resimlere daha kolay ulaşabilmek için karakter
ismi sonuna png yazarak arama yaparsanız daha kolay ulaşabilirsiniz. Örneğin
tom.png, jerry.png, süpermen.png, steve.png gibi.
Yukarıda resimde görülen alanda kırmızı yuvarlak içine
aldığım butonlardan 1. butonu kullanarak istediğiniz bir dekor resmi seçin daha
sonra 2. butonu kullanarak masa üstüne indirdiğiniz kuklaları animasyonumuza
ekleyelim.
Karakterleri ekledikten sonra düzeni ayarlamak size kalmış. Ben yukarıdaki gibi yerleştirdim. Sizin eklediğiniz arka plan ve kuklalara göre düzeni ayarlamanız lazım. Bunun için sürükle bırak yaparak karakteri yerleştiriniz.
Eklediğiniz karakteri büyültüp küçültmek için yukarıda
gördüğünüz menü araçlarını kullanabilirsiniz. BÜYÜKLÜK alanına sayısal değer girerek istediğiniz büyüklüğe ayarlayınız.
Program ilk açıldığında gelen kedi kuklasını ise üzerine tıklayarak üzerinde beliren çöp kovasına basarak silebilirsiniz. Diğer bir seçenek ise kedi üzerinde sağ tıkladıktan sonra sil butonuna basmanız.
Animasyonumuzun dizayn kısmını
bitirdik. Can alıcı noktaya geldik. Dersimiz için asıl önemli nokta
şuandan itibaren başlamaktadır. Karakterlere gerekli kodları ekleyerek
onları animasyona çevireceğiz. İlk kodumuzu ekleyelim.
Bunun için kuklalar bölümünden eklediğiniz Avatarım kuklasına
tıklıyorum ve onu seçili hale getiriyorum. Sahnenin sol tarafında bulunan seçeneklerden
KOD menüsü altında bulunan kodları kullanarak aşağıdaki kod dizinini
oluşturuyorum.
Birinci karakterimize eklediğimiz kodlar bittiğine göre ikinci karakterimiz olan CHARLİE CHAPLİN karakterine kod eklemeye başlayabiliriz.
Yukarıda gördüğünüz kodları ekledikten sonra saniyeleri ve konuşmaları kendi planlamanıza göre ayarlamanız gerekmektedir. Ayrıca eklenen kodların hangi başlıkta olduğunu bulamazsanız renklerine bakarak daha kolay bulabilirsiniz.
Projenizi tamamladıktan sonra üst tarafta bulunan Untitled alanına kendi adınız-Tanışma yazıp Paylaş butonuna basınız. Açılan sayfada sağ altta Stüdyoya Ekle butonuna basıp, açılan ekranda Tanışma stüdyosunu seçip altta tamam butonuna basarak projenizi öğretmeninizin ve sınıf arkadaşlarınızın görmesi için sınıf stüdyosuna kaydediniz.
Cafer Gazi HARMANCI
Benim çalışmamın bitmiş hali bu şekilde.
Kaynak: https://ozgurseremet.com/scratch-ornekleri-3-tanisma/
Yorum Gönder