Scratch İle Kuş Uçurma

 Merhabalar; bu hafta sizlerle Scratch Programını kullanarak yeni etkinliğimiz olan Kuş Uçurma animasyonunu hazırlayacağız.

Scratch programını açtıktan sonra ilk olarak kullanacağımız dekoru ve kuklayı eklemeliyiz. Scratch kuklaları içerisinde bulunan kuş kuklalarından uçma hareketi yapabilenlerden rastgele seçim yaparak ekleme yapacağım. Siz kendi istediğiniz uçma hareketi olan kuşlardan eklemelisiniz.

Yukarıda resimde görülen alanda kırmızı çember içine aldığım butonlardan 1. butonu kullanarak istediğimiz bir dekor resmi seçelim daha sonra 2. butonu kullanarak animasyonda kullanmak istediğiniz kuklayı ekleyin.

Karakterleri ekledikten sonra düzeni ayarlamak size kalmış. Ben yukarıdaki gibi yerleştirdim. Sizin eklediğiniz dekor ve kuklaya göre düzeni ayarlamanız lazım. Bunun için sürükle bırak yaparak karakteri yerleştiriniz.

Eklediğiniz karakteri büyültüp küçültmek için yukarıda gördüğünüz menü araçlarını kullanabilirsiniz. BÜYÜKLÜK alanına sayısal değer girerek istediğiniz büyüklüğe ayarlayınız.

Program ilk açıldığında gelen KEDİ karakterini ise üzerine tıklayarak üzerinde beliren çöp kovasına basarak silebilirsiniz. Diğer bir seçenek ise kedi üzerinde sağ tıkladıktan sonra sil butonuna basmanız.

Animasyonumuzun dizayn kısmını bitirdik. Can alıcı noktaya geldik. Dersimiz için asıl önemli nokta şu andan itibaren başlamaktadır. Kuklaya gerekli kodları ekleyerek animasyona çevireceğiz.

Bunun için kuklalar bölümünden eklediğiniz kuş kuklasına tıklıyorum ve onu seçili hale getiriyorum. Sahnenin sol tarafında bulunan seçeneklerden KOD menüsü altında bulunan kodları kullanarak aşağıdaki kod dizinini oluşturuyorum.

Yukarıda kuklanın kanat çırpabilmesi için koyduğumuz kodlarda, eklediğim kuklanın 2 kanat çırpma 1 de tüneme kılığı (kostümü) bulunmaktadır. Uçma esnasında tüneme kılığını kullanmamız uygun olmayacağından -b kılığına geç ve -c kılığına geç kodlarını kullandım. Dilerseniz kostümler dizininden tüneme kılığını silerek de sonraki kostüm kodunu kullanabilirsiniz. Tüneme kılığı bulunmayan kuklalar için daha basit olarak aşağıdaki kodlarda görüldüğü gibi sonraki kostüm kodunu koymamız yeterli olacaktır. Kuşun ötmesi için de aşağıdaki gibi kod koyabiliriz.

Yukarıda gördüğünüz kodları ekledikten sonra saniyeleri ve kostümleri kendi planlamanıza göre ayarlamanız gerekmektedir. Ayrıca eklenen kodların hangi başlıkta olduğunu bulamazsanız renklerine bakarak daha kolay bulabilirsiniz.

Projenizi tamamladıktan sonra üst tarafta bulunan Untitled alanına kendi adınız-Kuş Uçurma yazıp Paylaş butonuna basınız. Açılan sayfada sağ altta Stüdyoya Ekle butonuna basıp,  açılan ekranda Kuş Uçurma stüdyosunu seçip altta tamam butonuna basarak projenizi öğretmeninizin ve sınıf arkadaşlarınızın görmesi için sınıf stüdyosuna kaydediniz.

Cafer Gazi HARMANCI

 Benim Çalışmamın bitmiş hali aşağıdadır.

Kaynak: https://ozgurseremet.com/scratch-ornekleri-11-papagani-ucuralim/

Yorum Yaz