Merhabalar; bu hafta sizlerle Scratch Programını kullanarak yeni etkinliğimiz olan Kuş Uçurma animasyonunu hazırlayacağız.
Scratch programını açtıktan sonra
ilk olarak kullanacağımız dekoru ve kuklayı eklemeliyiz.
Scratch kuklaları içerisinde bulunan kuş kuklalarından uçma hareketi
yapabilenlerden rastgele seçim yaparak ekleme yapacağım. Siz kendi istediğiniz uçma
hareketi olan kuşlardan eklemelisiniz.
Yukarıda
resimde görülen alanda kırmızı çember içine aldığım
butonlardan 1. butonu kullanarak istediğimiz bir dekor resmi seçelim daha
sonra 2. butonu kullanarak animasyonda kullanmak istediğiniz kuklayı ekleyin.
Karakterleri
ekledikten sonra düzeni ayarlamak size kalmış. Ben yukarıdaki gibi
yerleştirdim. Sizin eklediğiniz dekor ve kuklaya göre düzeni
ayarlamanız lazım. Bunun için sürükle bırak yaparak
karakteri yerleştiriniz.
Eklediğiniz
karakteri büyültüp küçültmek için yukarıda gördüğünüz menü araçlarını
kullanabilirsiniz. BÜYÜKLÜK alanına sayısal değer girerek istediğiniz büyüklüğe
ayarlayınız.
Program
ilk açıldığında gelen KEDİ karakterini ise üzerine
tıklayarak üzerinde beliren çöp kovasına basarak silebilirsiniz. Diğer
bir seçenek ise kedi üzerinde sağ tıkladıktan sonra sil butonuna basmanız.
Animasyonumuzun dizayn kısmını
bitirdik. Can alıcı noktaya geldik. Dersimiz için asıl önemli nokta
şu andan itibaren başlamaktadır. Kuklaya gerekli kodları ekleyerek animasyona
çevireceğiz.
Bunun için kuklalar
bölümünden eklediğiniz kuş kuklasına tıklıyorum ve onu seçili hale getiriyorum.
Sahnenin sol tarafında bulunan seçeneklerden KOD menüsü altında bulunan kodları
kullanarak aşağıdaki kod dizinini oluşturuyorum.
Yukarıda kuklanın kanat çırpabilmesi için koyduğumuz kodlarda, eklediğim kuklanın 2 kanat çırpma 1 de tüneme kılığı (kostümü) bulunmaktadır. Uçma esnasında tüneme kılığını kullanmamız uygun olmayacağından -b kılığına geç ve -c kılığına geç kodlarını kullandım. Dilerseniz kostümler dizininden tüneme kılığını silerek de sonraki kostüm kodunu kullanabilirsiniz. Tüneme kılığı bulunmayan kuklalar için daha basit olarak aşağıdaki kodlarda görüldüğü gibi sonraki kostüm kodunu koymamız yeterli olacaktır. Kuşun ötmesi için de aşağıdaki gibi kod koyabiliriz.
Yukarıda gördüğünüz kodları ekledikten sonra saniyeleri ve kostümleri kendi planlamanıza göre ayarlamanız gerekmektedir. Ayrıca eklenen kodların hangi başlıkta olduğunu bulamazsanız renklerine bakarak daha kolay bulabilirsiniz.
Projenizi
tamamladıktan sonra üst tarafta bulunan Untitled alanına kendi
adınız-Kuş Uçurma yazıp Paylaş butonuna basınız. Açılan
sayfada sağ altta Stüdyoya Ekle butonuna basıp, açılan
ekranda Kuş Uçurma stüdyosunu seçip altta tamam butonuna
basarak projenizi öğretmeninizin ve sınıf arkadaşlarınızın görmesi için sınıf
stüdyosuna kaydediniz.
Cafer
Gazi HARMANCI
Yorum Gönder