Çalışmamızda ilk olarak kullanacağımız arka planı ve karakterleri eklemeliyiz.
Ben animasyonda kendi avatarımı kullanmak istediğim için bu karakteri bilgisayarımdan
ekliyorum. Siz kendi istediğiniz karakteri eklemelisiniz.
Yukarıda resimde görülen alanda kırmızı yuvarlak içine
aldığım 1. butonu kullanarak istediğiniz bir dekor
resmi seçin daha sonra 2. butonu kullanarak beğendiğiniz karakteri yani kuklayı
ekleyiniz.
Eklediğiniz kuklayı büyütüp küçültmek
için yukarıda gördüğünüz menü araçlarını kullanabilirsiniz. BÜYÜKLÜK alanına sayısal değer girerek
istediğiniz boyuta ayarlayabilirsiniz.
Program ilk açıldığında
gelen KEDİ karakterini ise üzerine tıklayarak üzerinde beliren çöp kovasına basarak silebilirsiniz. Diğer bir seçenek ise kedi üzerinde sağ tıkladıktan sonra sil
butonuna basmanız.
Animasyonumuzun dizayn kısmını bitirdik. Can alıcı noktaya geldik. Dersimiz için asıl önemli
nokta şu andan itibaren başlamaktadır. Karaktere gerekli kodları
ekleyerek onları animasyona çevireceğiz. İlk kodumuzu ekleyelim.
Bunun için kuklalar bölümünden eklediğim
kuklaya yani karaktere tıklıyorum ve onu seçili hale getiriyorum. Sahnenin sol
tarafında bulunan seçeneklerden KOD menüsü altında bulunan kodları kullanarak
aşağıdaki kod dizinini oluşturuyorum.
Projenizi
tamamladıktan sonra üst tarafta bulunan Untitled alanına kendi adınız-Kendini Tanıtma yazıp Paylaş butonuna basınız. Açılan sayfada sağ
altta Stüdyoya Ekle butonuna basıp, açılan ekranda Kendini
Tanıtma stüdyosunu seçip altta tamam butonuna basarak
projenizi öğretmeninizin ve sınıf arkadaşlarınızın görmesi için sınıf kendini
tanıtma stüdyosuna kaydediniz.
Cafer Gazi HARMANCI
Benim çalışmamın bitmiş hali:
Bu da başka bir çalışmam:
Kaynak: https://ozgurseremet.com/scratch-ornekleri-2-kendini-tanit/
Teşekkür ederiz.
YanıtlaSilTeşekkürler hocam
YanıtlaSilYorum Gönder