Scratch İle Akvaryum Animasyonu

 1. Adım: Kuklalarımızı ve Dekorumuzu belirleyelim.

Projeye başlamadan önce program aşağıdaki gibi görünmektedir. Ben bu programda kedi karakterini kullanmayacağım için karaktere sağ tıklayarak sil diyorum.

Resimde 1 numara ile gösterilen yere tıklanarak Su Altı dekorlarından bir tanesini seçiyorum.

Daha sonra resimde 2 numara ile gösterilen seçenek tıklayarak akvaryum animasyonumda kullanacağım karakterleri ekliyorum. (Sizler istediğiniz karakterleri ve arka planı seçebilirsiniz.)
Bunları yaptıktan sonra ekran görüntüm aşağıdaki gibi oluyor.

Karakterlerin yerlerini ekran üzerinde sürükle bırak yöntemiyle ayarlıyorum. Tasarım kısmını bitirdikten sonra kodlarımı oluşturma aşamasına geçiyorum.

YENGEÇ KARAKTERİ KODLARI

2. Adım Yengeç: Kuklama kod ekliyorum.
Bu animasyonda yengeç karakterine yaptırmak istediğim sadece kıskaçlarını kapatıp açmasını sağlamak. Sürekli olarak bu işlemi yapmasını istiyorum. Bunun için aşağıdaki adımları takip ediyorum.
Kuklalar bölümünden yengeç karakterime tıklıyorum. Karakterle ilgili orta bölmeden diziler yani kodlar bölümüne giriyorum. Tetikleyici olarak Olaylar başlığı altından Yeşil bayrak tıklandığında dizisini sağ tarafa sürüklüyorum.
Daha sonra hemen altında Kontrol başlığı altından sürekli tekrarla dizisini sürüklüyorum. Bu işlem sayesinde animasyon başından sonuna kadar aynı işlemi yapmasını sağlıyorum.
Daha sonra sürekli tekrarla dizisinin içerisine görünüm başlığı altında yer alan Sonraki Kostüm dizisini atıyorum. En son olarak kılıkların arasına Kontrol başlığı altında yer alan 1 saniye bekle dizisini atarak 1 yerine 0.5 yazıyorum. Sizler bu değeri artırıp azaltabilirsiniz. Bu diziyi kullanma amacım kılık değişikliklerini gözle fark edilebilecek seviyeye çekebilmektir. Eğer bunları kullanmazsam kılık değişikleri çok hızlı olacağından gözle görülmeyecektir.
Eklenen kodlar resimdeki gibidir. Böylelikle yengeç karakterimle olan işlemimi bitirdim.


BALIK KARAKTERİ KODLARI

3. Adım: Balık Kuklama kod ekliyorum.
Bu animasyonda balık karakterine yaptırmak istediğim animasyon başlangıcından sonuna kadar sürekli olarak hareket etmesi. Yani yüzer gibi görünmesini istiyorum. Bunun için aşağıdaki adımları takip ediyorum.
Kuklalar bölümünden balık karakterime tıklıyorum. Karakterle ilgili orta bölmeden diziler yani kodlar bölümüne giriyorum. Tetikleyici olarak Olaylar başlığı altından Yeşil bayrak tıklandığında dizisini sağ tarafa sürüklüyorum.
Daha sonra hemen altında Kontrol başlığı altından sürekli tekrarla dizisini sürüklüyorum. Bu işlem sayesinde animasyon başından sonuna kadar aynı işlemi yapmasını sağlıyorum.
Daha sonra sürekli tekrarla dizisinin içerisine hareket başlığı altında yer alan 10 adım git kodunu atıyorum. Buradaki 10 rakamını ben 3 yapıyorum. Bu sayede biraz daha yavaş hareket etmesini sağlıyorum. Sizlerde istediğiniz hızı belirleyebilirsiniz.
En son denemek için çalıştırdığımda balığımın kenara kadar gelip orada kaldığını fark ediyorum. Bu sorunu düzeltmek için yine Hareket başlığı altından kenara geldiysen sek kodunu ekliyorum.

 

Not: Balık kenara değdikten sonra dönünce ters dönebilir, bu durum animasyonumuzda mantık hatasına sebep olur. Bunu düzeltmek için Hareket başlığı altında Dönüş stilini sol-sağ yap kodunu ekliyorum.
Eklenen kodlar resimdeki gibidir. Böylelikle balık karakterimle olan işlemimi bitirdim.


DİĞER BALIKLARIN KODLARI

4. Adım: Diğer Balık Kuklalarıma kod ekliyorum.
Yaptığım işlemlerin aynısını tekrar yapmamak için ilk yaptığım balıktaki kodları sürükle bırak yöntemiyle diğer balıklarımın üzerine bırakıyorum. Böylece aynı kodlarla tekrar uğraşmak zorunda kalmıyorum.
Not: Diğer balıkların rengini değiştirip, büyüklük küçüklüğünü değiştirerek hoş bir görüntü oluşturabilirsiniz. Son olarak balıklardaki adım git dizisindeki değerleri birbirinden farklı yapınız. Aynı hıza sahip olmaları durumunda belli bir konumda çakışırlarsa birbirlerinin üzerinde kalarak devam ediyorlar. Ayrıca bir balığın diğerlerinden farklı olarak sadece soldan sağa hareket etmenin dışında farklı yönlere de hareket etmesini istediğimden bu balığın kodlarına Sürekli Tekrarla kodundan önce Rastgele Konuma Git kodunu koyuyorum.

 Cafer Gazi HARMANCI

Benim çalışmamın bitmiş hali aşağıdadır.

Kaynak: https://ozgurseremet.com/scratch-ornekleri-12-akvaryum-yapalim/

Yorum Yaz